Strona główna

niedziela, 17 maja 2015

Ukochany z piekła rodem- Alek Rogoziński

Nie pamiętam kiedy czytałam coś polskiego....
a polski kryminał to już całkiem nie pamiętam kiedy, zaczytałam się w skandynawskich i tak jakoś wyszło....

"Ukochanego" to bym chyba nie nazwała takim stricte kryminałem( niech mi Autor wybaczy), raczej komedią kryminalną? , komedią z wątkiem kryminalnym? hmm a może jednak kryminałem ale takim dowcipnie napisanym... o chyba jednak tak właśnie.

Tak z grubsza ( bo sama nie lubię przeczytać w recenzji samych najważniejszych rzeczy)
kochanek Joanny zostaje zabity , jako że  pisarka romansów nie ufa w policyjne zdolności śledcze , postanawia razem ze swoją menadżerką Betty przeprowadzić  własne dochodzenie w sprawie zbrodni.  
I zaczyna się niezły cyrk :) Policja w osobie kapitana Darskiego ( od razu coś mi się zdawało znajome to nazwisko- Mr Darcy ? z "Dziennika Bridget Jones" ; Starsky?  i Hutch - a potem mnie olśniło ! Drogi Autorze czy nie mógł się ten pan nazywać po prostu Jan Kowalski ? ) jednak nie próżnuje i wyskoczy w swoim czasie ze swoimi rewelacjami, ale więcej zamieszania zrobią nasze główne bohaterki, dziarskie czterdziestki których poczynania doprowadzą do kolejnych ofiar.

Bohaterowie bardzo ciekawie nakreśleni we fragmentach, które miały spowolnić akcję i odwrócić naszą uwagę od poszukiwań, dla mnie stały się powodem do oczekiwania dwutorowego- bo no dobra jakoś pod koniec na pewno się okaże kto jest mordercą, ale póki co niech On w końcu napisze jak to wyszło , że....

Bardzo dowcipne dialogi, zwroty akcji, niespodziewane fakty wypływające na światło dzienne- wszystko to sprawia że czyta się lekko , łatwo i przyjemnie, płynie się przez fabułę i wcale nie chce się przerywać.
Mimo że nie jest książką sensacyjną to wciąga i zapewnia doskonałą rozrywkę od pierwszej do ostatniej strony. Bywały takie momenty do których wracałam by przeczytać kilka razy tylko dlatego , że były śmieszne i chciałam sobie się pośmiać :P

Autor stosuje taki fajny zabieg - dygresje - pierwsza mnie trochę zdenerwowała bo chciałam wiedzieć co dalej, a nie dowiadywać się o życiu uczuciowym głównej bohaterki akurat w tym momencie, ale Autor tak napisał i tak ma być :) W miarę czytania te dygresje płynnie wkomponowywały się w treść , a ja sama bardzo polubiłam taki styl.

Poza tym kończy rozdziały w takich momentach , że masz ochotę znaleźć go, przyprzeć do ściany
i przy pomocy czerwonej siekiery zachęcić do wyśpiewania kto jest mordercą.

A swoja droga to nieźle to wymyślił. Policja myślała że wie, Agnieszka myślała że wie i ja myślałam że wiem. Kto z nas miał rację a kto się mylił, to już odsyłam do książki :)
Jeśli moje pisanie kogoś nie przekonało do przeczytania to niech żałuje, bo książka jest warta zarwania nocy.

Myślę że dobrą recenzją i odpowiednim podsumowaniem tego posta będzie moje oświadczenie, iż z niecierpliwością czekam na "Morderstwo na Korfu", bardzo bym chciała przeczytać kolejną część przygód tej zwariowanej parki( i niech Pan Autor wyśle na Korfu Betty , bo tego duet nie wolno rozdzielać ani Joanny zostawiać samej, kto wie co jej do głowy strzeli? ), a pisze to osoba która się naczytała kryminałów, i skoro chce więcej oznaczać to może tylko jedno - debiut się Panu Rogozińskiemu udał.

PS Podziękowania dla Pana Pawła Płaczka za namówienie Autora na napisanie książki. Panie Autorze żeby się to więcej nie musiało powtórzyć proszę pisać choćbym miała być jedyna która przeczyta, ok ?

11 komentarzy:

  1. Z przyjemnością przeczytam tę książkę, potwierdziłaś moje przypuszczenia, że przynajmniej będzie śmieszna ;) Dziś na Targach nie kupiłam, bo jednak ponad 30 zł za niecałe 300 stron to trochę sporo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 28 zł - tyle dokładnie kosztowała na stoisku firmy Olesiejuk...

      Usuń
    2. w linku piętro niżej , niecałe 25 ..... :)

      Usuń
    3. szukam ;) dziewczyny, zbankrutuję dzięki Wam ;)

      Usuń
    4. słyszałam że na bonito.pl jakiś fajny rabat na tę książkę, ale nie wiem jaka cena

      Usuń
  2. Świetna książka! Z niecierpliwością czekam na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://aros.pl/ksiazka/ukochany-z-piekla-rodem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dzięki za link , cena przystępna :)

      Usuń
  4. Lubię kryminały ale polskich rzeczywiście nie znam i nie czytałam. Jeśli natrafię na tą książkę to przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą - wspaniała i wesoła książka, czekam na drugą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak , takie książki to ja mogę czytać, bo to sama przyjemność

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ :) PROSZĘ O WIĘCEJ :)