Strona główna

środa, 17 czerwca 2015

"Wiszący ogród" - Ian Rankin - Mistrzostwo świata !!!


świetna , świetna, świetna !!

Co prawda szykuje recenzję dwóch innych książek, ale tę skończyłam wczoraj i jestem pod takim wrażeniem , że musiałam napisać  :)
 Mistrzostwo świata. Kryminał , sensacja, akcja. Trzyma w napięciu od pierwszej strony do ostatniej. Takie właśnie ksiażki lubię ! a za co ? A za to , że jest to historia która zmusza do myślenia, sporo wątków, próbowałam za wszystkimi nadążyć, trzymać w ręku wszystkie sznurki, próbować je łączyć, ale ciągle coś nie pasowało, mimo że kombinowałam tak jak główny bohater to nie potrafiłam wymyślić jak to wszystko jest ze sobą powiązane. Właśnie dlatego tak mi się podobało czytanie. Nie jest to lektura łatwa i lekka ale własnie wymagająca by pamiętać wszystkie fakty, wzmianki, wypowiedziane przypadkiem zdania.


W wielkim skrócie: Inspektor Rebus mimo iż wsadził za kratki swojego wielkiego wroga został wplątany w porachunki gangsterskie, w Edynburgu pojawiają się goście z zagranicy, Rebus dostaje śledztwo którego nikt nie chce w sprawie domniemanego nazistowskiego zbrodniarza wojennego,  pozornie sprawy nie wiążą się ze sobą, ale powoli wychodzą na jaw nowe wątki i powiązania. Niestety nieszczęścia sypią się jak z rękawa , córka inspektora ma poważny wypadek, ale czy na pewno przypadkowy, a może dlatego że jest niezwykle podobna do bałkańskiej prostytutki.


Komu pomóc, komu wierzyć i jak tu pozostać trzeźwym ?



Bardzo polecam. Mimo iż jest to kolejna książka z serii o Inspektorze Rebusie nie trzeba czytać tych wcześniejszych by zachwycić się Wiszącym ogrodem. Nawiązania są krótko i zwięźle opisane, więc bez problemu wie się kto jest kim.

Dla fanów tego typu książek to prawdziwa perełka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDY KOMENTARZ :) PROSZĘ O WIĘCEJ :)